Angående offertförfrågan hos Ryds glas och Innovera

Vi har begärt offerter hos Ryds glas och Innovera var för sig, med syfte att byta ut fönster och en del fasad på vårt hus. Det här är vår sammanfattning av denna process. 

I korta ordalag kan man väl säga att företagen Ryds glas och Innovera har visat att man inte kan lita på de löften som de utlovar. De lovar gång på gång att offert skall skickas och måste påminnas flera gånger för att de över huvud taget skall bry sig om att svara. Då arbetet handlar om en totalsumma på gissningsvis mellan 110.000 och 150.000 så är det inget pyttelitet arbete vi pratar om, något som annars lätt kan prioriteras bort i dessa rot-paniktider.

Ryds glas

Ryds glas var här den 29 juni för att gå genom våra planer och ta alla uppgifter inför en offert. Offerten, sade de, skulle vara klar snabbt.

Den 2 augusti påminner vi om den saknade offerten och de svarar per e-post dagen efter att de beklagar förseningen men att fabrikerna öppnar idag så att de nu kan skriva offerten. Vi skickar påminnelser om detta varje söndag t.o.m. den 30 augusti. Därefter har vi ringt flera gånger och de har, när de svarat, sagt att de skall ordna offert inom det snaraste.

Ännu den 27 september har ingen offert synts till.

Innovera

Innovera var här den 1 juli för att gå genom våra planer och ta alla uppgifter inför en offert. Offert skulle, enligt mannen som var här, bli klar inom några dagar. Den 8 juli beklagar de att de inte fått klart offerten men att de skall ordna det inom ett par veckor.

Den 2 augusti påminner vi om den saknade offerten. Vi skickar påminnelser om detta varje söndag t.o.m. den 23 augusti. Den 24 augusti messar Innovera att han tappat mobilen och att han inte vet vilket ärende vi frågar om (borde man inte ha mer koll än att ha alla uppgifter i mobilen?). Efter att ha svarat honom förstår han bättre och lovar att en offert kommer inom ett par dagar. Han hade även varit sjuk, vilket var ytterligare en förklaring eller ursäkt.

En dryg månad senare har ännu ingen offert synts till.

Konklusion

Vi har upprepade gånger begärt offerter på arbeten och har även blivit lovade tider då dessa offerter skulle anlända till oss. Detta utan att vi någon gång har fått offerter. Detta skall jämföras med Timmele bygg som på 12 dagar levererade en offert.

Företagen Ryds glas och Innovera har visat att deras löften inte går att lita på som företag och vi kan därför inte gå vidare med våra förfrågningar hos dessa företag.

2 reaktion på “Angående offertförfrågan hos Ryds glas och Innovera”

  1. Väldigt underligt att du inte fått vår offert då jag har skickat den till dig som pdf till din mail. Och tyvärr kunde vi inte ge den snabbare då jag varit sjuk och blev inlagd på sjukhuset, om ni inte skulle tro mig kan ni få en kopia på sjukhusvistelsen.
    Hoppas i alla fall allt löser sig för er. Det viktigaste är att ni fått hjälp med era fönster. Ber om ursäkt att jag inte kunde leverera en offert snabbare till er.
    Om ni inte hittar offerten och vill ha en kopia på offerten eller mailet jag skickade till er så är det bara att höra av er.

    Ha en fin dag!
    Med vänliga hälsningar David på Innovera Fönstersystem AB

    1. Tack för svar, David!
      Jag har gått genom all min e-post inklusive skräpposten. Det finns ingen e-post från dig vilket gör att jag misstänker att du skrev fel i e-postadressen.

      Ha en bra dag!

Kommentarer inaktiverade.