Kategorier
Peter

Problem med robotklipparförsäljaren

Bråkar med försäljaren av robotklipparen. Han vill inte stå för de omkostnader jag har haft för den felaktiga, trasiga, manöverpanelen.

10/7-14: Men fick troligtvis fått rätt hos robotklipparförsäljaren. Vi har kompromissat om att han skall ta halva kostnaden för vad jag har lagt ut i bensin. Det hjälper att man tidigare fått en del tips från Martin i just kunskap om konsumentköplagen – tack, Martin!

Imorgon hämtas en ny manöverpanel (powerbox) och så får jag ersättning för bensinen och så hoppas jag att det löser sig med detta.

Servicenivån kunde dock ha varit lite högre, då jag inte fick den rabatt som andra företag kunde ge på samma produkt (de låg för långt bort, därför köpte jag inte där) och jag ordnade dessutom ytterligare en kund till dem till en klippare av samma märke och modell. Det borde ha varit värt mer än korta snäsiga kommentarer på mejl och per telefon…

11/7-14: Senaste (sista?) i problemen med försäljaren av robotklipparen: Jag var där kl 10 och bytte manöverboxen. Han erbjuder mig då ett “val”: Antingen tar jag en helt ny manöverbox eller så tar jag den manöverbox som han själv har använt i ett par månader och som han vet fungerar. Hur mycket tror de på sina varor om de inte ens själva litar på att de inplastade och nya produkterna är okej? Jag valde den helt nya, för jag ville vara säker på att jag har upp till tre års garanti på denna del och inte att denna garantitid naggas i kanten. Enligt lag skall ju en ny vara tillhandahållas, så kunde jag välja på annat sätt?

Men Stenis har äntligen fått ett eget litet hus, bygt med hjälp av spillmaterial från altangolvet.
Men Stenis har äntligen fått ett eget litet hus, bygt med hjälp av spillmaterial från altangolvet.